Monday, 7 September 2026

Birthday staycation @Perdana Kuala Lumpur City Centre

kami check in ptg sabtu 5/9/26 (3pm+) ie lps mr hubby balik keje (dia keje alternate saturday).. distance wise..hotel perdana ni tak jauh mana pun dari rumah weolls..dlm 20 km away/30 min drive (sbb jem sikit jer masuk KL).

hotel ni 4 star rating...ada 39 tingkat lah bangunan hotelnya..bilik kami kat level 29...MZ booked via agoda, dpt rate RM522.56 termasuk breakfast utk 4 pax..so sgt berbaloi2 laaa...biliknya besar cantik selesa sgt!

access card ni dpt 2 pcs

ni video room tour

bilik ni apartment style, ie ada 2 bedrooms..ni master bedroom, bilik MZ dan mr hubby...ada toilet/bathroom dan bathtub jugak, dan ada balcony..spacious yg amat

ni another bedroom, so 3 boys share bilik ni, pun ada toilet/bathroom sendiri tapi tak de bathtub

ada living hall dan dining hall yg luas

ada kitchen jugak, lengkap dgn fridge, stove, microwave.. dlm cabinet plak ada toaster, rice cooker, kuali, piasu, cutleries, mug, pinggan..kira lengkap sgt kalau nak masak2..tp kami tak masak2 pun, memang dtg staycation utk relax2 jer

perfect utk lepak2...abaikan mr hubby (bday boy!) tgh baring2 tu hahaha...ada balcony jugak kat ruang tamu ni..kat tepi pintu masuk pun ada toilet..so total 3 toilet utk bilik kami ni..tak de isu berebut toilet or kena take turn nak guna toilet.

ada provide sejadah, quran, iron dan iron board, ada laundry basket jugak

 sejadah ni ada dlm setiap bilik...so total ada 2 sejadah lah utk bilik yg kami stay ni

ada swimming pool kat tingkat 9...kami mandi manda di sini lps asar..lama dh MZ tak mandi pool, so this time ada mood nak mandi manda



sebelah pool ni, ada tempat/court utk main pickle ball laaa...tapi kami tak tau so tak bwk lah our pickle ball bat dan balls

in case repeat dtg sini, memang wajib lah kami main pickleball kat sini

hotel ni sgt2 dekat dgn Ombak ie mall yg baru bukak tu...seberang jln ajer!! (not really opposite tp kat corner/sudut tepi)

ni gmbr pagi semlm 6/9/26 ..hazy weather...ni dari balcony bilik MZ...nampak kelabu asap jer menara 118 tu


view Ombak dari tingkat 29 perdana klcc

wefie for memory! ni lps check-in masuk ke bilik

gambar dlm lif ni memang benda wajib kami buat kalau staycation kat mana2

what did we do after checking-in selain mandi pool? nanti MZ citer dlm next entry...

Sunday, 6 September 2026

Someone special is celebrating his birthday today! 💙💗

alhamdulillah...6th september tarikh istimewa setiap tahun...it's mr hubby's birthday!! papa for our 3 boys.


thanks for being my other half, 
thanks for always being there...
my prayers are always with you all the way...
moga dikurniakan kesihatan, kegembiraan, kebahagiaan, 
dimakbulkan segala doa, impian dan harapan, 
dirahmati dalam kasih sayangNya..
dan dilimpahi dgn apa jua yg baik2 :)

ni gmbr kat amsterdam, bln may 2026...thanks for always being my travel partner jugak

tahun ni...kami gi birthday staycation (check-in semlm) to celebrate mr hubby's special day (he turns 52 today alhamdulillah)

Saturday, 5 September 2026

Random post on Saturday..

just a random post with some random pics from my handphone, except the 1st one from google (quote)

kita kena sentiasa menghargai kehidupan kita...

ni selfie random sbb hari tu 1st time merasmikan pakai tudung polka dot so POVnya tudung polka dot (beli kat shopee...rege rasa2nya RM45 sehelai)..llately MZ mcm berkenan plak dgn design polka dot..dan MZ dh beli 2 helai blouse polkadots jugakkk..

ni sambal bilis nyet yg zharfan beli masa 1st round battle kat tiktok...bahagi2 antara adik beradik MZ..so MZ dpt sebotol ajer...so far dh try mkn dan kena dgn tekak MZ...perfect kalau nak bwk travel ni

gambar random..ni kat tepi rumah jiran MZ (selang sebuah rumah)..pokok bunga tu (lupa nama dia)..survival mode sungguh..hidup kat tepi longkang dgn limited tanah kat situ..bunga pink

ni stray cat dlm uia..ni area ICC (main hall)...apa jua kucing warna oren, MZ panggil oyen ajer...geram tgk dia duduk gini (pagi2 sejuk so pose ni memang ngam time sejuk2)

happy saturday uolls!
hari ni MZ and family nak gi staycation (dlm KL ajer)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails