Monday, 31 August 2026

Happy 69th Independence day to all Malaysians!

It's 31st August again alhamdulillah.
Salam hari kemerdekaan yang ke 69 utk negara tercinta, MALAYSIA...moga negara yang kita cintai ini akan terus aman makmur..aamiin


selamat beristirehat juga utk seluruh rakyat Malaysia. hari ni uolls ada apa2 aktiviti ker..selain yg balik kampung dan pergi holiday...

MZ mcm tak de apa2 plan ni...may be pagi2 layan perbarisan kat TV hahahah

Sunday, 30 August 2026

Saturday well spent | Attended 3 weddings in a day

semlm tak sempat nak buat apa2 entry sebab tak bukak langsung lappy...yelah..MZ bz attend wedding laaa...alhamdulillah berjaya menghadiri jemputan kenduri majlis perkahwinan anak2 kepada rakan2 sekerja MZ (lecturers AIKOL).

wedding pertama yg MZ attend ialah di pusat komuniti setiawangsa ie sebelah AEON AU2...anak dr Khairil yg kahwin

kami attend ber4 ajer sbb mr hubby kurang sihat...event 11am-4 pm so by 11 am kami dh terpacak kat dewan ;)

goodiesnya...dlm box tu ada baulu mini (3 pcs)..cute boxnya

best sgt sbb dpt posing2 kat photobooth yg disediakan oleh tuan rumah :)

ni versi soft copy :)..boys pakai baju batik belaka tu


wedding kedua...berlangsung di dewan De Orchid di Gombak setia..tak jauh dari balai polis gombak/sekolah gombak setia... utk event ni, kami attend ber4 jugak ie zharfan tak join sbb dia ada urusan dgn kwn2 dia...so mr hubby yg drive utk ke sini (MZ kurang confident nak parking area sempit2 dan crowded). gmbr ni ariff yg snap

wedding ni ialah anak dr Tajul yang kahwin..goodiesnya cute sgt sbb dpt sunlight dan downy mini pack dan tissue dlm silinder box tu...dpt gula/choc jugak amik kat sweet booth. wedding ni pun berlangsung 11 am -4 pm, so kami dtg sini 3 pm, tu pun masih sgt ramai guestsnya!!

wedding ketiga berlangsung di Asiana Grand Hall selayang...event berlangsung 7pm-11pm, so kami sampai kat dewan tu 7 pm (plan nak mkn2 setel then balik solat maghrib kat rumah)...ni food kat wedding ke3...anak Dr Safinar yg kahwin. food sgt sedap dan ada side food...so MZ mkn bihun sup jugak selain mkn nasi dan lauk...ni memang gmbr my food

MZ makan laksa penang jugak. sedap!! ada jajaj jugak kat atas meja.

random snap gmbr pelamin dari kejauhan....ada butterfly laaaaa

goodies utk wedding ke3...dapat tisu dlm silinder box dan dpt mug yg comel sgt!

cute sgt mug termos ni!!!

rasanya ni 1st time MZ attend 3 weddings dlm sehari. syukur semua pun tak jauh mana dari area rumah MZ :) cuma semlm gombak jem teruk sbb tempias jem mrr2 menuju karak..org balik kg/go holiday sbb cuti panjang kan...

happy extended weekend uolls!

Friday, 28 August 2026

Congrats my dear Zharfan

lambat bersiaran hari ni, sbb pagi td MZ kuar breakfast dgn zharfan dan lps tu singgah lotuss jap, beli groceries.
ni baru bukak lappy..MZ tak masuk opis hari ni..

semlm, my zharfan ada join pertandingan sahibba antara faculty dlm UIA (inter kulliyyah), total ada 11 team dari 9 fakulti berbeza. alhamdulillah, zharfan dan his team dpt no 1 ie juara! syukur sgt2 :)


ni email psl pertandingan tu..ie email ni dihantar via iiumnet utk seluruh warga iium (uia)

salam hari jumaat almubarak
hari ni adik MZ (nizar) and his family tgh holiday kat jepun tu (osaka), pagi tadi diaorg landed kat osaka...my niece and family pulak tgh holiday kat europe (few countries)...so MZ tumpang happy ajerrrr....sambil tunggu turn MZ nak holiday abroad awal thn dpn insya Allah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails