Tuesday 1 December 2009

Movie Time : Senario The Movie 2 (Beach Boys)

Last week, I went to watch the Senario Movie Episode 2 with my Zharfan at TGV 1U. I was particularly attracted to the promo (the making of ) the movie that I watched @ Astro, coz I believe it's gonna be a very entertaining movie, plus my bro's recommendation to watch it, as he has watched it earlier.

O yess...I was using my TGV vouchers that I redeemed from Nielsen survey site, meaning that watching movie FOC lor ...;)

as anticipated , the movie was pretty entertaining & hilarious...with usual Senario boys amusing comedy...and the acting by Mek Siti who speaks Thai dialect is really outstanding and exhilarating.

Overall, not bad lor for a local comedy film ;) So if i were to give stars, i give 3 out of 5 stars ;)

Lil synopsis of the movie :

Azlee, Wahid dan Mazlan dalam perjalanan untuk bercuti di Pulau Pangkor. Semasa di jeti, mereka telah terserempak dengan tiga orang adik beradik perempuan yang masing-masing membawa watak yang sangat berbeza. Qasidah (Maria Farida), merupakan seorang perempuan yang gedik dan menggoda. Hamidah (Mek Siti) pula merupakan seorang perempuan yang ayu tetapi pekat dekat slang Kelantan dan Siamnya. Akhir sekali, Zuraidah (Marsha AF3) yang penuh dengan slang Sabah dan sikapnya yang tomboy.

Semasa di Pulau Pangkor, Azlee, Wahid dan Mazlan menetap di Resort Teluk Dalam yang dikendalikan oleh Pak Mansor (Dato Jamali Shadat) yang juga bapa kepada Qasidah, Hamidah dan Zuraidah. Disebabkan tidak ramai pengunjung, Pak Mansor terpaksa mengendalikan resortnya seorang diri.

Bagi membantu menarik pengunjung ke resort Pak Mansor, ketiga-tiga sekawan tadi telah membuat promosi di resort tersebut tanpa pengetahuan Pak Mansor. Di dalam masa yang sama, ketiga-tiga mereka ini juga cuba memikat hati anak-anak gadis Pak Mansor terutama sekali Azlee kerana dia pernah bercinta dengan Qasidah.

Promosi yang dibuat di resort tersebut berjaya menarik ramai pengunjung sehinggakan Pak Mansor tidak jadi menjual resortnya kepada Remy (Riezman Khuzaimi). Disebabkan rasa tidak puas hati, Remy telah menculik Qasidah dan bermulalah babak yang penuh pancaroba dan lawak jenaka semasa menyelamatkan Qasidah di Pulau Penyamun.

(taken from : http://www.blogaku.net/archives/2009/11/21/wajib-tonton-senario-the-movie-2-beach-boys/)

Regards
Mama Zharfan

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails