Saturday 15 September 2012

Ada apa dengan “Kempen Nikmati Susu Dalam 21 Hari”


This is a sticky post for 48 hours

Segala benda yang kita lakukan bersama-sama orang2 tersayang adalah menyeronokkan—cth pegi holiday, shopping, makan2..

And termasuklah MINUM bersama2!!
Yeszaa…bila MZ menyertai Kempen Nikmati Susu Dalam 21 hari ni—of courselah MZ rasa sgt enjoy sbb dpt minum susu dengan jayanya and kira mcm berlumba2 minum susu gitu heheh

My Zharfan of courselah boleh jd juara sbb dia minum susu dengan cereal time breakfast bersama-sama dengan segelas susu..then balik dari sekolah minum susu lagi—time dinner pun minum susu lagi heheh



My lil Ariff memang WAJIB minum susu Dutch Lady 456 growing up milk tu – byk kali gak lah dlm masa sehari—and kat nursery pun me letak setin susu yang sama utk Ariff minum anytime (teacher Ariff lah bancuh susu tu masuk dlm botol susu). Selain DL 456, Ariff minum jugak susu DL UHT for kids yg dlm kotak tu..setiap kali abis stok dlm fridge, cepat ajer Ariff akan ckp, “Mama jom pegi Giant, sbb susu dh abis.” Heheh tak pyh set reminder,  kdg2 tak sempat abis stok pun Ariff still nak beli susu yang baru LOL



MZ sendiri..yeszaa…MZ minum susu strawberry time breakfast, and balik keje time lepak2 depan tv…
Mr hubby pun minum susu – susu perisa coklat

FUN FACT #1 : MZ and family telah berjaya mengambil minimum 2 hidangan susu setiap hari!!horeyy!! PENTING tau uolls MENGAMBIL 2 HIDANGAN SUSU setiap hari…

jom geng dgn MZ kalau uolls berani join cabaran kempen ni!! Kalau memang peminum susu tegar konpem tak de masalah, kalau yg tak suka susu, sudi2kan mentegarkan diri anda—Cuma 21 hari ajer –lps 21 hari Insya Allah uolls akan jatuh chenta bercinta selama-lamanya :) dengan Encik SUSU tu….


And MZ telah merajinkan diri utk buat home made smoothie—MZ guna susu DL yg putih tu tapi yg low fat lah, bersama-sama dengan fresh strawberries!! Siyes sgt lazat and refreshing!! 

Bahan2 utk smoothie ni adalah strawberries, susu, ice cube and sedikit gula. Tersgtlah simple and mudah disediakan gitu…


MZ ingat nak letak gak resepi smoothie ni kat FB Dutch Lady utk join contest ni…sbb ni part of the campaign ie upload apa2 resepi yg ada elemen susu/salah satu bahan2nya adalah  SUSU—then just wait ajerlah –ada rezeki boleh menang CASH RM200 tu!! 

update :semlm result utk W3 dh kuar--MZ menang RM200!! ramai winners every week tau!!!


It is that simple..yess very true!! Even tak menang pun at least kita dpt kebaikan minum susu – health is wealth :) kesihatan adalah HADIAH yg tidak ternilai…


FUN FACT #2: Dutch Lady menghasilkan pelbagai variasi susu sedia diminum—memang sgt senanglah kalau kita nak minum susu di mana sahaja bila2 masa!!
   1) Susu UHT Dutch Lady                            4) Susu Tepung Famili Dutch Lady
   2) Susu Disteril Dutch Lady                                    5) Minuman Yogurt Dutch Lady
   3) Susu Dipasteur Dutch Lady                                   6) Yogurt Dutch Lady
Pilih ajer mana2 yg uolls suka!!

Jgn buat2 lupa plak tau psl Kempen Nikmati Susu dlm 21 hari ni...Uolls dh click ker belum LINK ni?




Silalah CLICK &  JOIN tau!! Besh sbb boleh menang RM200 and contest ni kategori simple ajer utk disertai.ada beberapa org kawan2 comper me dh menang utk round pertama--and Dutch Lady dah call pun the winners and katanya hadiah cash tu akan dibank in ke dlm akaun dlm masa 2 minggu--siyes sgt cepat tu!!!


Kami memerlukan bantuan anda! Hantarkan idea menikmati susu dan anda berpeluang memenangi hadiah wang tunai sebanyak RM200 untuk setiap idea yang dipilih. Keputusan bagi hari yang ke-8 hingga ke-14 akan diumumkan pada 3 September 2012, manakala keputusan bagi hari yang ke-15 hingga ke-21 akan diumumkan pada 10 September 2012.

Kalau uolls click, jgn lupa click & explore mcm2 butang yg ada …

selain dari butang utk join contest tu, ada gak butang “Idea Rawak” untuk merawakkan idea dari galeri idea

..dan ada juga  butang “Cetak” a.k.a print untuk mencetakkan senarai semakan dalam aplikasi “Nikmati Susu Dalam 21 Hari”. Sbb memang ada bykkk resepi yg menarik yg simple yg kita semua boleh try :) minum susu utk diri sendiri and kebaikan bersama org2 yg kita sayang kan :)

FUN FACT #3: Apakah perbezaan antara susu UHT, pasteurisasi dan disterilkan? Susu yang mana paling baik?

UHT adalah proses yang menggunakan suhu tidak kurang daripada 135 ° C selama sekurang-kurangnya dua saat untuk membunuh semua bakteria dalam susu. Susu tersebut kemudian dibungkus dalam suatu persekitaran yang disterilkan dan tertutup. Ia boleh disimpan selama 10 bulan pada suhu bilik jika pakej tersebut belum dibuka.

Susu diPasteur diproses pada suhu tidak kurang daripada 73 ° C selama sekurang-kurangya 15 saat, kemudian terus akan dikurangkan kepada 4 ° C dan dikekalkan pada suhu tersebut sehingga dikonsumsi. Ini hanya membunuh bakteria patogen (bakteria yang membuat anda sakit). Oleh itu, susu dipasteur harus disimpan dalam peti sejuk sepanjang masa (walau belum dibuka) dan tempoh simpanan adalah singkat (4 minggu).

Susu steril dipanaskan dengan suhu tidak kurang daripada 100 ° C untuk jangka masa yang panjang. Kerana ianya dibotolkan, botol-botol perlu diberi rawatan tambahan untuk memastikan keadaan steril produk. Hasilnya, susu disterilkan boleh disimpan selama 8 bulan (jika belum dibuka) pada suhu bilik.

Semua susu dlm bentuk cecair (liquid) adalah sama baik dan memberikan nutrisi yang sama yang memenuhi keperluan untuk membesar. Pilihan anda bergantung pada situasi seperti keselesaan, keutamaan dalam pilihan rasa atau cara simpanan yang anda lebih suka.

Tq uolls sbb sudi baca entry ni :)

This entry is meant for Kempen Dutch Lady “Nikmati Susu Dalam 21 Hari”

5 comments:

mrs adam said...

tahniah,muka MZ ni mcm muka lecturer saya,tapi MZ bukanla lecturer saya.hehe

AyuArjuna BiGoshh said...

best tu smoothie :)

Unknown said...

tahniah..

kalau susu berperisa saya layan jugak..tapi susu plain tu..erghh.. payah sikit la..

mama_umar_maryam said...

kene buat entry ni ke mz? hehehe..bangge dutch lady bace nih..congr8s mz!! to me jugak ;) hik3

Nur-nba said...

Suka minum soya.. susu agak kurang.tapi minum juga. Good luck kak..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails