Thursday 31 October 2013

Cara membeli jodoh

entry khidmat masyarakat ie peringatan utk MZ dan saper2 yg singgah baca entry ni..moga2 MZ dan kita semua dimurahkan rezeki utk berwaqaf byk2..amiin

MZ copy paste dari FB..

Cara Membeli Jodoh

Keajaiban sedekah dan jodoh telah banyak dirasakan oleh muslim dan muslimah. Mungkin diantara kita sudah merasainya. Ada satu kisah yang ingin saya kongsikan bersama teman-teman. Kisah seorang wanita tunggal berusia 37 tahun, yang datang kepada salah seorang ustaz untuk bertanya tentang jodoh. " Ustaz, cari jodoh susah ya ? " Tanya wanita itu setelah bertemu dengan ustaz tersebut.

"Makanya, jodoh jangan dicari, tapi dibeli " jawab ustaz, membuat wanita ini tertawa sekaligus kehairanan. " Beli di mana , ustaz? Memang ada yang menjual jodoh? " " Ada! " " Siapa? " "Allah, Rabbul ' alamin ," jawab ustaz sambil tersenyum , " Kata Rasul ' Dhau ' mardhakum bish shadaqah ' belilah penyakit dengan sedekah, termasuk penyakit kesepian " "Insya Allah, Ustaz . Saya akan sedekah " " Pulanglah. Insya Allah kamu akan mendapatkan jodoh. Insya Allah "

Wanita ini pun pulang. Lalu , ia terus pergi ke masjid di rumahnya . Dia segera bertemu dengan ajk masjid tersebut. " Pak cik , saya ingin sedekah di sini . Kira - kira masjid perlukan apa yang boleh saya sedekahkan di sini? " " Kebetulan , saudari, kami sedang membuka wakaf untuk siapkan lantai masjid. Untuk satu meternya RM50 ringgit "jawab Pakcik itu . Wanita ini membuka dompetnya .

Awalnya, dia hanya mengambil RM50 ringgit. Dalam pada itu, dia kembali teringat akan kata-kata ustaz, bahawa kalau sedekah kita harus ikhlas dan beri yang terbaik, akhirnya dia bersedekah 4 kali ganda : RM200 ringgit, dapat 4 meter. " Pak cik , doakan saya ya , supaya hajat saya terkabul " katanya selepas menyerahkan sedekah. " InsyaAllah , hajatnya apa, Saudari ? " Tanya Pak cik. "Ada, rahsia " kata wanita itu, merahsiakan keinginannya mendapatkan jodoh. Namun , walaupun Pak cik tidak tahu apa hajatnya, Allah Subhanahu wa Ta'ala Maha Tahu.

Allah mengetahui bahawa wanita ini telah bersedekah dan sangat memerlukan jodoh. Tak lama kemudian, datang 4 orang melamar wanita ini , dalam masa yang singkat. Subhanallah, setelah lama menanti jodoh, kini wanita ini malah diberi Allah pilihan, memilih mana diantara 4 orang yang datang. Angka 4 seakan sama seperti sedekahnya yang bernilai 4 meter lantai Masjid . Subhanallah ... sungguh kisah nyata ini menjadi bukti keajaiban sedekah dan jodoh. Ini kisah nyata yang tercatit di dalam buku Kun Fayakun 2 karangan Ustaz Yusuf Mansur.




4 comments:

zety said...

:') ..subhanallah..indahnya..

AJ said...

memang banyak kelebihan bersedekah...

Unknown said...

terima kasih atas info dan peringatan ni MZ...

blog-tips-kurus said...

boleh wara-warakan kisah ni.. :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails