Tuesday, 15 September 2020

Kembali ber'bawal' nampaknya

Actually MZ dh bertahun2 tak pakai tudung bawal..may be dh dekat 10 tahun kot..cuma ada lah pakai bawal sekali last year masa raya, ie beli sehelai bawal warna dark blue utk match tema baju biru sedondon raya..then tak pakai dh lps raya sbb utama malas nak iron dan sgt convenient pakai tudung awning jer-MZ pakai tudung awning fareeda and ada jugak brand lain tp semuanya chiffon and monotone kaler ie bkn yg warna warni dan bukan material jersey or lycra etc sbb siyes kalau material selain chiffon, nampak mcm bibik2 indon or org2 tua hhahah tu my personal view lah

tapi my zharfan memang selalu suruh MZ pakai bawal dan dia suka tgk mamanya pakai bawal..
dan ari tu masa balik kg, ada beli sehelai tudung bawal kat aeon mall KB, utk match dgn baju leeyanarahman (revalina kurung)...then bila pakai bawal..errr ada lah yg puji ckp nampak muda errr kembang jap
:p



ni ootd berbawal  kaler nude/light brown dan berLRC (leeyanarahman revalina kurung)




ni bawal kedua dlm koleksi tahun ni..kaler dusty pink..beli kat shopee jerr...

ni bawal ketiga, kaler grey..ni hadiah dari seller (yg mana MZ beli bangle from her tp dia bg free gift tudung bawal sbb dia ada kedai jual tudung bawal)

MZ dh beli 3 helai lg tudung bawal (kaler dark blue, dark purple dan maroon) kat shopee...
tp sebenarnya pakai tudung bawal ni time consuming sbb kena iron beria dan takes time utk sarung dan betulkan awning nak bagi nampak on point..so time rushing or malas or tak de mood, tak de maknanya MZ nak berbawal hahaha
satu lg yg best pasal tudung bawal ni..harga nya berganda2 murah compared dgn tudung awning (fareeda)...of course MZ tak beli lah tudung bawal swavroski or bawal premium sbb yg tu harga above RM100...so far MZ beli yg basic bawal jer asalkan ada diamonds2 kecik2 tu dh ok hehehhe

so kalau MZ OOTD berbawal tu means MZ mood rajin ler tuuuu

Monday, 14 September 2020

My 1st set of Port Meirion

masa dok Notts dulu2...memang ada some of my msian frens yg sibuk beli pinggan brand port meirion ni..tp time ni MZ tak terbukak  hati la plak nak beli ie masa tu tak dtg pun minatnya..

then bila balik msia...baru sedar kewujudan dan kepopularan brand Port Meirion ni...memang sgt cantik di mata MZ and kena dgn taste
then membuak2 perasaan ingin memiliki bila tgk some of my FB frens yg hidang mknn guna set ni...esp time PKP ari tu...

so MZ telah mengorder dari FB/wesbsite Britbugs ie mcm personal shopper/seller yg amik brgan kat UK then jual kat msia at an affordable price..tp kena sabar menunggu pre-order dan shipping etc..range 3-4 months...so bln 4 ari tu MZ ada order/beli set pinggan+mangkuk..then last month dh dpt-MZ gi collect kat kedai diaorg kat Bangi--gigih drive

memang cantik laaaa
so MZ dh order set mugs plak...sbb tak lengkap lah tak de gelas kan kalau ada pinggan shj
so ETA bln 12 plak nanti

MZ suka design botanic garden




jom makan nasi ayam (home made ni)


tak sabar nak tunggu dpt set mugs plak (bln dec nanti tu pun kalau shipping on time)


Sunday, 13 September 2020

My LRC collection this year | Leeyanarahman

MZ dh lama menyukai brand Leeyanarahman (LRC) dan Minaz....every year both brands memang keluarkan byk design time raya especially...biasanya every year MZ beli bj these two brands..depending mana yg berkenan di hati dan juga ngam dgn budget (so far MZ mampu beli yg rege below RM400 jer)

this year, MZ tak beli lg brand Minaz sbb tak de yg betul2 berkenan di hati

tp brand LRC, haaa dh ada 3 pasang ni...so far baru rasmi pakai (OOTD) one out of three

ni LRC bunga lacey..MZ beli masa raya eidul fitri...lom pakai pun sbb time raya ari tu kan PKP so tak beria OOTD...memang beli masa new arrival price -harga mcm dlm gmbr



ni LRC juweeta..baru jer beli masa promo sale/diskaun 31 aug ari tu...dpt rege RM208.80 jer termasuk postage dan velvet bag.. actually design ni pun release time raya jugak..so MZ lom rasmi pakai lg ni..material dia sgt cantik..adik MZ kata kena match pakai tudung kaler pink..sbb cth model OOTD tudung kaler nude mcm tak match sgt katanya hahhaha

ni plak LRC revalina kurung...ni hot stuff sbb  cepat jer sold out kaler itam lps release time raya tu
MZ plak lmbt order so dh sold out lps release tu..then MZ beria hunting dan usha2 kat FB group LRC fans etc..last2 nmpk ada org nak let go yg brand new with tag yayyyy tak kisahlah harga memang new arrival price lah sbb hot design kan..actually design ni ada dua kaler, satu lg kaler putih tp yg tu tak hot..so ada jer time kaler putih time promo sale 31 aug tu...kaler itam memang sold out awal2 lg time raya

really love at first sight!! cantik sgt2 material dan design ni...it fits me nicely

MZ dh rasmi pakai time besday dinner mr hubby kat concorde hotel KL





detailing dan manik2 3d etc secara close-up-memang berat/heavy pun fabric ni ..tp terletak jer bila dipakai..fits me perfectly!


so nak kena OOTD lagi nanti sbb ari tu tak bawak DSLR so mcm tak puas sgt berOOTD hehhehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails