Tuesday, 19 September 2023

Bangunan ISTAC yang sangat cantik

semlm tak sempat nak buat scheduled entry utk publish ari ni....
so ari ni waktu lewat ptg dh sampai rumah dan siap mkn mandi semua baru sempat bukak lappy...sebabnya MZ attend event (AIKOL's ibadah camp) kat ISTAC.

ISTAC stands for International Institute of Islamic Thought and Civilization (ISTAC-IIUM)..
"The Ibn Khaldun International Institute of Advanced Research is a research and postgraduate institution of the International Islamic University Malaysia located at Pesiaran Tuanku Syed Sirajuddin off Jalan Duta, Kuala Lumpur, Malaysia"

kiranya ISTAC ni part of UIA jugak cuma lokasi jer bukan kat gombak tp kat area jalan duta..so pg2 td lps setel antar my boys pegi sekolah masing2, MZ drive lah dari gombak ke ISTAC tu..sampai kat sana pukul 8.15 am (jem sikit kat duke dan jalan kuching). actually ni kali ke3 MZ sampai kat ISTAC ni..pernah dtg sini sblm PKP (ada meeting) dan 1st time dtg many2 years ago utk attend conference. tp tak sempat snap2 gmbr masa dtg dulu2...


ni pintu masuk  ke banquet hall (weolls breakfast dan lunch kat sini)

MZ sampai awal sikit dari bas UIA, ada staff yg naik bas sbb tak nak drive (malas nak hadap jem tuuuu) so meja2 tu masih kosong lagi..so MZ snap2 gmbr ni

that's my bf for today ie bihun goreng dan teh o

event (ceramah) berlangsung di sini ie main hall (dewan utama)


MZ duduk row depan tu (tudung maroon) ni gmbr dari whatsapp group AIKOL

ni gmbr dari FB my colleague...dlm gmbr ni, ada 2 lecturer dan 2 admin staff (excluding MZ)

group photo..ni semua staff AIKOL ie lecturers and admin staff...ada jer yg tak join sbb travel abroad etc

MZ and PA of our dept


cuaca panas terik tghari td...mata jd sepet (sebelah :p)

zharfan kata (dlm whatsapp group) jauhnyaaa mama posing hahahaha jd kecikkkk tak nampak daaaa
anyway my zharfan dh selamat sampai gambang pukul 6 pm td

water fountain is the main attraction utk posing

senibina morocco rasanya...anyway, Prof Syed Muhammad Naquib al-Attas is the one who planned and designed the ISTAC building with seni kaligrafi yg sgt artistic in most parts of the building outer and interior

ni video yg MZ sempat amik..ni masa lunch break.

esok masih ada lagi sehari event ibadah camp ni tp dibuat kat dlm UIA gombak ajer, tak pyh travel ke mana2 dah hahahaa

tq uolls yg sudi singgah dan drop komen. nanti i cari masa nak BW yer :) suka jer baca mcm2 citer kat blog kwn2 bloggers

Monday, 18 September 2023

Belated birthday dinner

alhamdulillah, we are 5 again sbb our zharfan balik bercuti for mid sem break (just 4 days jer pun)..zharfan kena balik semula ke matriks esok tghari

bday mr hubby ari tu, weolls belum had special dinner..so alang2 dh complete ber5 ni, we had the dinner last nite..kat wira seafood (one of our fav place utk sesi mkn2 esp seafood)..sbb now tgh bulan so tak full house lah wira, tp masih meriah dan ramai jer customers...the best part, cepat jer dpt semua mknn yg dipesan..

byk jugaklah mknn yg kami order ni...siakap steam limau, tomyam, kangkung goreng, sup keting, sotong goreng crispy, cucur udang, telur dadar, telur mata (razeen punya) dan air tembikai satu jag.


total bills RM132.50 (reasonable jer sbb sekrg kos mkn kat luar sgt mahal apatah lg kalau order seafood)

have a nice monday everyone! 
ari ni MZ kena jd panel utk mock teaching session for new recruitment.

Sunday, 17 September 2023

Ronda@ Mitsui | Beli apa?

alkisahnya semlm ie ari sabtu, kami ber5 (yayy zharfan ada kat rumah sampai ari selasa sbb now dia tgh cuti mid sem break) nak gi ronda2 roadtrip hala ke melaka..so lps setel bf kat restoran (masakan kelantan kat wangsa maju), weolls naik SUKE then terus masuk sungai besi...haaa lps ajer tol..trafic tak berapa nak lancar, heavy traffic...then lagi further up, dh mcm sipu dah...last2 mr hubby kata tak leh lah nak gi melaka sbb tak tahu pukul berapa sampai dan lps tu nak balik semula ker gombak

last2 mr hubby exit menghala ke KLIA...so weolls pun decided utk singgah Mitsui Premium Outlet...ronda2 jer pun..anyway, last time MZ datang mitsui bln puasa thn ni  ie in April

beli illao2 jugak sambil lepak2 (tak snap gmbr)...then ada beli jugak lah satu brg..

actually kasut nike razeen dh ketat, so memang kena beli kasut baru dah..ada satu lg kasut yg beli kat JD sport tp dia tak suka pakai sbb kasut tu bertali (razeen tak reti nak ikat tali kasut)

weolls masuk outlet adidas...kids punya collection tak byk sgt pun, especially razeen tak mau kasut tali..nak yg zap-on jer

so belilah kasut ni..normal price jer ni...bkn on sale ker apa

harga RM299..hrp2 bertahanlah at least 3 tahun..baru lah worth the price

kasut adidas ni made in indonesia

uolls buat apa ari sabtu & ahad?
happy weekend!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails