Wednesday 23 February 2011

Jelita gorjess tapi sunyi | Rozita Che Wan

Tuhan dh buat naluri manusia sukakan kecantikan --so even me perempuan pun, me suka tgk perempuan yg cantik2 (kalau lelaki tak payah ckplah kan)..
dlm hati me selalu terdetik--bagaimana agaknya rasa dilahirkan cantik jelita mcm Rozita Che Wan, Erra Fazira, CT, Lisa Surihani, Ummi Aida<<--- ni antara artis Msia yg me minat and suka tgk sbb cantik jelita :)

anyway, td me baca kat Metro Online psl Rozita Che Wan (RCW) tu--emm...cantik kan dia ni, tp belum ada family yg bahagia mcm Erra Fazira (bahagia in the sense that ada hubby & baby)--her kids dh besar panjang pun RCW ni..


'Kerana saya terlalu sunyi'




"MANUSIA hanya merancang, namun Tuhan yang menentukan segala-galanya," itulah jawapan selamat yang diberikan pelakon bergetah, Rozita Che Wan mengenai persaraannya yang tidak jadi.



Sebelum ini, pelakon kelahiran Kedah ini sudah menghebohkan hasrat untuk bersara daripada berlakon pada penghujung Disember lalu. Walaupun enggan memberitahu sebab sebenar, dia dikatakan berbuat demikian kerana akan berkahwin dengan jejaka dikenali sebagai Shah.


Namun, keghairahan Rozita terus berlakon dan menerima tawaran demi tawaran menunjukkan seperti ada sesuatu tidak kena berlaku. Akibatnya, dia teruk dikutuk pelbagai pihak mengatakan cerita persaraan itu sekadar gimik Rozita untuk meraih publisiti.




Meskipun puas mengelak serta enggan memberi komen menerusi telefon, pelakon cantik ini akhirnya mati langkah apabila dikerumuni media pada sidang media Astro Warna, baru-baru ini. Dia turut berlakon drama komedi Iparku Diva untuk saluran Astro Warna yang menjadi drama pertamanya untuk 2011.




"Selepas ini saya akan terbabit dengan penggambaran telefilem Bila Suami Jadi Suri dan drama 13 episod, Mencari Wardah manakala bulan depan, saya akan ke Perlis untuk penggambaran drama Lagenda Mata Ayer. Sebelum itu, saya akan ke Johor Bahru untuk penggambaran drama 13 episod. Boleh dikatakan berturut-turut saya berlakon drama.


"Sumpah, niat nak bersara sebelum ini bukan gimik, propa atau berniat menipu. Sebenarnya, ada sesuatu yang buatkan saya berhasrat nak bersara, tapi tak jadi pula. Saya ada sebab tersendiri dan harapnya orang faham. Biarlah saya simpan sendiri apa yang berlaku," katanya enggan bercerita lanjut biarpun puas ditanya sebabnya.




Tambah Rozita, dari Januari lagi dia sudah diasak dengan tawaran berlakon yang tidak henti-henti datang. Walaupun dia menolak, pihak penerbit tetap melayangkan tawaran. Setelah memikirkan masak-masak, dia akhirnya bersetuju berlakon kembali sebagai mengisi kesepiannya yang menjadi alasan utama dia berbuat demikian.




"Selama ini saya tinggal dengan dua anak dan kakak. Bagaimanapun, kakak sekarang sudah berkahwin dan ada keluarga sendiri, manakala anak saya pula, Ammar Effendy dan Aniq Ezzra sekarang tinggal di asrama di Pahang. Mereka hanya akan pulang sebulan sekali. Kerana terlalu sunyi bersendirianlah, saya akhirnya kembali berlakon kerana sekurang-kurangnya masa akan terisi.

note : seksa tau erti sebuah KESUNYIAN ...me pernah mengalami masa berpisah dgn hubby & my boy thn 2007 (me dtg UK sorang)
and masa bujang2, sunyi gak time break off dgn ex-bf (masa belum kenal Mr Hubby) ngeh ngeh ngeh


9 comments:

mizayusof said...

sunyi itu memang menyeksakan.

Farra Dhelina said...

kesian kan..ctk..tapi sunyi..so sgt bersyukur ape yg sy ada :-)

Anonymous said...

tuhan bagi dia kelebihan kat situ
tp ada kekurangan plak part lain kan..
kit ani wlpon tak cantik, tak glamer tp idop tak sunyi hehehe

risa said...

yelah..saye pon ada sorang kwn sgt educated dan workaholic tapi dia kata saye hilangkan kesunyian dgn kerja kerja dan kerja...uihhhh kesiannn

Keyrill Eduardo Willeyhem said...

kenalah bersederhana dan bersyukur dalam apa jua keadaan hidup yang kita lalui ... kesunyian memang x best, so, mulakan sesuatu yang baru dengan lebih akrab dan lebih open untuk bertegur dengan orang awam ... :) keluar tajuk plak! hhahaha ...

Mama Zharfan said...

@miza : yepp..can't agree more :) MY dh ada BF ker :p

@Farra : yep, bersyukur dgn segala nikmatNya

@Nana : hehe me asyik setuju jer dgn komen2 nana ni hehhe :)

@risa : yepp..me pun ada few frens yg gitu..sbb tak de chice kan..belum sampai jodoh ie tak jumpa jodoh...

@keyril Eduardo : can't agree more :) eh, ok jer, tak kuar tajuk sgt pun ;) tq sbb sudi singgah & komen--panjang nickname tu ;)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

sunyi satu seksa...

Unknown said...

lebih baik sibuk dr sunyi.. sunyi boleh buat jiwa mati... merana..

tiefazatie said...

kesian kan...nsb ifa xsunyi..hihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails