Sunday 15 January 2012

Saya mengagumi beliau | WARDINA SAFIYYAH

me pernah jumpa Wardina in person (two times) masa attend parenting events--6 thn lps rasanya ...sbb time tu zharfan masih baby...and she's beautiful, petah, bijak, frenly...


and baru jer baca luahan hati beliau psl kes rompakan tempoh hari...membaca setiap kata coretannya...tiba2 rasa sedih, terharu, touching....

ni LINK nya..

ni antara part yg buat me sedih...betapa tinggi nilai sentimental pemberian org yg kita sayang..

Cincin belah rotan dengan tiga butir berlian kecil, mungkin tiada nilai yang tinggi. Namun itulah peringatan asal usul dan ‘memori’ jati diri ini. Separuh dari diri saya. Tidak tinggi dengan nilai harga,tetapi tinggi dengan nilai jiwa. Cincin arwah Dorris Irene Wilmot yang dipakai ketika perkahwinannya dulu. Dari Scotland ke England kemudian bersama cincin itu juga dia berlayar bersama Leslie James Morgan Wlmot, grandpa saya, ke Australia tatkala perang dunia ke-2. Saya sebenarnya mahu memberinya kepada Amna satu hari nanti ,tapi apakan daya. Memori dan nilai sentimental cincin itu amat tinggi sekali. Tidak apa, kerana memori di dalam diri tidak mungkin dapat mereka curi.
ada part betapa protectivenya her husband...ada part anaknya muntah hijau sbb teramat takut...:( :(

note : tak ramai artis yg boleh dijadikan idola di Malaysia...wardina is one of the rarest of them...




4 comments:

Cik Sibuk said...

salam,

memang kesian baca part cincin dia hilang tu. harapnya kalau orang indo tu jual kat kedai pajak, ada orang kenal cincin tu pulangkan kat wardina. jangan orang indo tu dah pegi lebur sudahhhhh..

Wan Amira said...

setuju... tak ramai artis macam dia yang betul2 just a normal ordinary person .. and beauty with brain

Ezna Khalili said...

Wardina pakej lengkap seorang artis yang boleh dijadikan idola! cantik, bijak, personaliti menarik, menutup aurat, muslimah sejati!!! :-)

Nur-nba said...

Memang sedih bila membaca kisah yang menimpa beliau. Namun dia tabah dan sentiasa positif.. Memang Wardina patut menjadi idola dan saya amat meminati personaliti dan pendiriannya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails