Friday 6 January 2012

Tentang Dhia | masih teringat2 citer tu... impak dan kehangatannya...

EPISOD akhir tayangannya sudah seminggu berlalu, namun kehebatan siri drama Tentang Dhia yang ditayangkan menerusi slot Akasia, TV3, tetap menjadi bualan hangat.


Satu Malaysia masih memperkatakan mengenai populariti siri lakonan Nora Danish, Adi Putra, Liza Abdullah, Ako Mustapha, Irfan Roslan, Tasha Shila, Izreen Azminda dan Puteri Sarah itu yang berjaya mencipta fenomena baru.

Kenyataan yang dikeluarkan Nielsen Media Research menyebut, episod terakhir Tentang Dhia yang menemui penonton petang Khamis lalu (28 Disember) mencatat kadar penonton tinggi, hampir 3 juta orang.

Siri terbitan Grand Brilliance Sdn Bhd ini menarik kerana memaparkan sebuah kisah cinta menggamit emosi dan penuh dramatik.

Ceritanya berkisarkan dilema Dhia (Nora Danish) yang berdiri di antara dua lelaki yang sangat dikasihinya. Percintaan tiga segi ini turut menjadi mimpi ngeri apabila dia dicemburui Melly (Izreen Azminda) yang berasakan dirinya lebih anggun.

Namun, kebahagiaan yang diidam Dhia tidak datang dengan mudah apabila berhadapan komplot dan rancangan jahat ibu mentuanya sendiri. Menariknya pengakhiran cerita ini menyaksikan keutuhan cinta Dhia dan Zikir (Adi Putra) sehingga nafas terakhir.

Pengurus bagi Kumpulan Pengurusan Jenama Wanita TV3, Hadzelynda Khairuddin berkata, sejak mula ke udara pada 9 November lalu hinggalah ke episod terakhir, drama 30 episod ini mendapat sambutan yang sangat menggalakkan dengan purata 2.5 juta setiap episod.


“Malah pengaruh Tentang Dhia juga hangat diperkatakan menerusi media komunikasi seperti facebook, twitter dan juga blog tempatan. TV3 dengan kerjasama Alt Media juga menganjurkan satu sesi ‘live chat’ bersama dua pelakon tunjang drama ini, Nora Danish dan Adi Putra pada petang Khamis bertempat di studio

Sri Pentas sempena dengan tayangan episod terakhir tentang Dhia. Sesi yang berlarutan selama sejam itu berjaya meraih 11,695 ‘pageviews’,” katanya.

credit harian metro online

note : me dh tak tgk yg citer baru ganti Tentang Dhia sbb tak minat pelakon2 and jln citer pun mcm biasa2 ajer...

6 comments:

fieda said...

ye la..cite baru ni kureng sikit..mgkin sbb gandingan pelakonnya...

||aLeaSaRa|| said...

setujuuu masih terasa kehangatan ttg dhia...yelah kite pun x tgk pun drama baru yg ganti sbb x best.sebenarnya pelakon oklah not bad cuma heroin tu dah kahwin...impaknya kurang sikitttt hehehehehe ^^

dah tak mau folow drama kul 7pm sbb nk solat,balik ofce nak masak lagi...

smlm bos buat lawak.tiap kali da suruh OT utk buat invoice,kite kata nk blk cpt sbb nk tgk ttg dhia.tapi smlm bos kata "hah alea,ttg dhia dh habis kan...blhlah ot" kite jwb "mmglah dh hbs,tapi nanti ada drama Tentang Alea pulak" hehehehe ^^ saja usik bos!

Jue said...

Samalah sis..jue pun xbape nak layan..coz xminat sgt Aqasha..hahaha agpun da tau jalan cite cne coz da baca novelnyer..huuuuuuuuuuuu

Unknown said...

x tgk pon lg epi akhir tntg dhia..huhu..

Unknown said...

kakyong tgk tentang dhia halfway jer.. memang x terasa kehangatan nya sbb tak follow sampai habis.. (

Chekgu Azrine said...

tu dia penangan Tentang Dhia

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails