dlm hp MZ ni memang MZ instal apps truecaller, so biasanya any call dari nombor yg tak dikenali, akan prompt scammer alert..
lately, masuk call nombor international..scammer dari luar negara pulakkkk
ni kisah last week...tgk nombor yg tak kenal dan pelik..memang MZ takkan jwb/angkat call laa
dari OZ la plak..mcm2 hal la scammers ni
kdg2 nombor msia dan truecaller tak detect, MZ plak tak angkat..tgk2 hari tu ada org grab yg call ckp kedai tutup so grab order cancel...MZ tak angkat sbb ingatkan scammer.....
so i hate scammers sbb menyusahkan hidup org (jd confused mana call yg legit or mana yg scammer)
dan minggu lps jugak, one of my colleagues (Dr N), her telegram kena hack..tiba2 jer kwn2 AIKOL termasuk MZ dpt mesej gini..
cepat2 MZ screenshot dan wasup my colleague tu..dia kata memang telegram dia kena hack..dan ramai yg mesej dia ckp psl benda ni...may scammer rot in hell laaa..jahat sgt! kwn MZ yg kena hack telegram ni...Dr N tu datin tau (suami dia Dato')...memang tak logiclah tiba2 bg mesej nonsense gini..stupid scammers sgt!uolls ada ker dpt call dari nombor pelik2 or telegram kena hack?





No comments:
Post a Comment