Monday 1 April 2019

Movie time | Upin & Ipin: Keris Siamang Tunggal-- terbaekkk

ari sabtu lps, MZ & boys pergi tgk movie upin ipin kat TGV AU2...tixnya hampir2 sold out and memang full house laaaa....MZ tengok tayangan pukul 2.20 pm..as at saturday tu rasanya collection dh lebih RM10j...moga2 dpt collect puluh2 juta RM lah!! tak mudah nak buat filem animasi yg berkualiti!

MZ memang dh baca byk review sblm tgk movie ni..semuanya review yg bagus2...dan memang terbukti betul laaa..bagussssss sgt2




siyes sgt best! gmbr cantik, jln citer menarik, kreatif, unik
gabungan kisah2 lagenda melayu..ada watak belalang dan nujum pak belalang...watak mat jenin(rupa2nya putera raja), watak bwg putih bwg merah, watak ibu si tanggang, watak nakhoda ragaman (errr rasa familiar nama tu tp MZ tak sure sgt kisah sebenar citer nakhoda ragaman)...dan watak jahat ialah raja bersiong lah...ada kuasa sakti...tu kena berlawan dgn kuasa dari keris dan siamang tunggal.

ok ni MZ tepek dari google

Semuanya bermula apabila Upin, Ipin dengan kawan-kawannya: Ehsan, Fizi, Mail, Jarjit, Mei Mei dan Susanti tersandung pada keris mistik di bilik stor Tok Dalang. Keris ini tetibanya membuka portal dan membawa mereka terus ke kerajaan Inderaloka. Ketika mencari jalan pulang ke Kampung Durian Runtuh, mereka berjumpa dengan watak-watak dari cerita dongeng Melayu dan Malaysia seperti Mat Jenin dan Belalang. Mereka sekarang perlu bekerjasama memulihkan kerajaan ini kembali ke keadaan yang mewah dan melawan dengan Raja Bersiong yang ingin memusnahkan kerajaan.

MZ bagi 5 dari 5  bintang!! so proud of our local animation movie!!
rating kat IMDB pun 9.6 out of 10 tu!!


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails