Tuesday 14 May 2024

Kos makan2 kat luar

actually, time takde apa2 celebration, MZ cuba jugak berjimat/save budget...biasanya utk dinner, MZ tapau jer mknn kat mana2, kdg2 tapau lauk jer, then masak nasi kat rumah.

tp bila ada special occassion, memang la kami mkn2 kat luar..
then ari jumaat lps, my zharfan dh balik bercuti utk break sem (4 hari), so sempena zharfan ada kat rumah, kami pun mkn2 la kat luar...kat our usual spots jer pun

so hari jumaat lps, we had dinner kat Wira Seafood, Sri Gombak. (celebration apa? sempena zharfan balik cuti break sem ni lah)
kami order mcm2 jugaklah...antaranya kerang rebus, sotong crispy, pulut mangga dan lauk pauk termasuk siakap steam dan satu jag jus tembikai

tak snap gmbr wefie pun sbb fokus mkn..tp MZ snap jugak gmbr some of the food

ni pulut mangga.. sgt sedap...dan our family fav laa (RM8)

ni siakap steam halia...(RM41.80 ni, medium size)..pun sgt sedap

ni sup keting...pun sedapp (RM16)

total kos kami mkn2 ber5 ni ialah RM151.30.
 memang kalau mkn for 5 pax kat proper restaurant, memang standard rate dah tu.


moga2 sentiasa ada rezeki for my kids lah utk kami spent moments mkn2 gini, sementara ada masa dan kesempatan, sementara sihat kann..
alhamdulillah

7 comments:

Carneyz said...

Semoga dimurahkan rezeki MZ sekeluarga 🤲🏻 Agak murah harga tu sbb makan utk 5pax. Kiteorang pulak mungkin sekali seminggu akan makan di luar sbb tukang masak kat rumah ni pun nak bercuti gantung kuali jugak hihi.

Ezna Khalili said...

Alhamdulilah Suzz, moga kita semua dimurahkan rezeki oleh Allah dan dapat habiskan masa dengan mereka yang kita sayangi.

Harga macam ni memang harga sekarang ni.....sesekali apa salahnya....makanan yang you order semua nampak sedap!. Nasib baik I dah breakfast dah. Haha.

Mulan said...

Kalah betul tengok pulut mangga tu.

Puan Hazel said...

Skrg ni breakfast biasa² je pun dah RM10 lebih kurang. Kalau dinner tu lagilah kan... Semoga Allah ringankan bebas kita dan luaskan pintu rezeki utk kita semua 🤲

mama tisya said...

pulut mangga fav...tula mkn luar mmg kos la tp skali skala okla

fanny_dcatqueen said...

Tak terlalu mahal pun, apalagi ada seafood. Saya compare dengan restoran seafood di bukit bintang yg saya coba THN lalu, tak seberapa sedap , kami cuma berdua, dan habis 200 ringgit 🤣🤣🤣🤣.

Mendingan saya makan di tempat Kaka makan ini 😄. Makanya saya malas kalo makan di bukit bintang. Memang harga turis di sana.

Ammi said...

kalau makan satu family harga ni mmg biasalah. unless makan yg tak ada ikan or protein

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails