Thursday, 22 May 2014

Perlu ke risau..

well...weight gain during pregnancy is normal...cuma memang lah dh gomoks ni rasa tak selesa and cepat letih dan cepat mengah..tidur pun kena posisi mengiring shj...



time 1st time pregnant, total weight gain around 12 kg jer..berat asal around 49 kg...
then 2nd time pregnant pun, weight gain dh ingat2 lupa tp within that range gak..time tu berat sblm pregnant dh 55 kg..

and now...sblm pregnant ari tu berat dh lebih 60 kg pun..and so far weight gain dh 10kg...ada lg 2 bulan setengah to go lebih kurang..dh tak tau ler berapa total weight gain nanti... risau lah jugak...
berazam nak lose weight byk2 dlm pantang...tak sbr nak jd normal/slim balik (wpun tak slim sgt pun)...

salam hari khamis utk semua :)

8 comments:

Ayu azmir said...

chaiyokk...

Nad MamaZN said...

terkejut saya ada RM12KG tu hehehe

Oyis said...

insya Allah bole turun. saya baru2 ni pregnant dgn zayd naik 13 kg. alhamdulillah dlm pantang jgk hilang all 13kg, x diet pun, tp mmg breastfeed and pump utk stok EBM, insya Allah turun cpt

Chekgu Azrine said...

Boleh inshaAllah

Fai CeritaCinta said...

tak perlu risau la kak.. yg penting akk dgn baby sihat

transformed housewife said...

selalunya mmg kalau naik 10-12 kg dr berat asal tu normal. kalau lebih dr tu susah sikit nak turun balik.

Mama Zharfan said...

@nad mama ZN : hehe typo..jap i betulkan

Nana said...

xpe mz pas pantang sure kurus.. saya dah beranak pon xkurus2
hahah skang anak dh besar 10 bln baru org kata dah kurus skit hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails