Friday 15 May 2015

Few scoops of Dugro a day keeps my kids happy always!



Setiap ibu inginkan segala yang terbaik untuk buah hatinya..
As a mom of three boys, MZ memang sgt2 concerned psl pemakanan anak2..and I really wanna my children to have enough calcium intake everyday..the easiest way—give them the best, affordable milk!!

My eldest, Zharfan memang minum growing-up milk sampai umur 7 tahun..now pun masih minum but not so regular..
The focus now on my lil Ariff (he’s always my lil cheeky boy)..wpun dh 6 years old..memang minum susu dgn jayanya everyday!! Pagi2 as breakfast, balik dari tadika (IIUM Educare) pun minum ie waktu ptg..and mlm sblm tidur pun minum lagi…kalau on weekends memang sgt kerap lah Ariff minum susu…
So far Ariff sgt serasi dengan Dumex Dugro 5-Nutri…he likes the taste—Ariff minum perisa asli a.k.a ori flavor..


So why Dumex Dugro 5-Nutri??
Ni antara sebab2 utama…factor nutrisi semestinya…dan juga harga yg affordable, especially beli time harga promosi/sale kat mana2 hypermart…memang berbaloi2 lah..kena bijak buat stok pada zmn GST ni ;)



Berikut adalah perkara yang perlu anda ketahui untuk memberi si manja lebih lagi nutrisi melalui makanan – memastikan dia mendapat dos harian nutrient yang penting untuk menyokong lima segi tumbesaran utama untuk pertumbuhan kanak-kanak – iaitu otak, tulang, sistem imun, penghadaman dan pertumbuhan tisu.

1. Perkembangan Otak
Tahukan anda bahawa otak Si Manja akan melalui proses pertumbuhan yang cepat dalam tiga tahun pertama kehidupannya? Tidak hairanlah jika sesetengah orang mengumpamakan kanak-kanak bagaikan span yang boleh menyerap segala yang diberi! Itulah sebabnya nutrien seperti DHA amat penting untuk membantu pertumbuhan yang pesat ini.

Selain daripada pertumbuhan anak anda, salah satu kegembiraan sebagai ibu bapa ialah melihat Si Manja bertambah tinggi, kuat, menjadi lebih aktif dan ingin tahu tentang dunia di sekelilingnya. Inilah perkembangan yang anda tidak akan dapat dilupakan.    

2. Pertumbuhan Tulang
Oleh itu, sewaktu dia bermain bersama kawan-kawannya, memanjat di taman permainan dan meneroka dunia di sekelilingnya, dia harus mempunyai tulang yang kuat untuk menyokong seluruh tubuhnya. Hampir 90% pertumbuhan tulang berlaku sebelum usia 18 tahun bagi wanita dan 20 tahun bagi lelaki. Oleh itu bekalan kalsium yang mencukupi pada peringkat kanak-kanak amat penting sebagai asas yang kukuh untuk tulang yang sihat setelah dia dewasa.   
3. Pertumbuhan Tisu
Proses ini seiring dengan pertumbuhan tisu. Si Manja memerlukan bekalan protein yang stabil untuk memperkukuhkan pembesaran dan membolehkan tubuh membina dan membaiki tisu tubuh sewaktu dia sedang membesar.
4. Sistem Imun
Di samping itu, Si Manja harus mempunyai sistem imun yang kuat untuk memastikan dia dilindungi dan terus aktif bermain serta meneroka sekelilingnya. Jumlah Vitamin A yang mencukupi akan menyokong sistem imun serta daya penglihatan dan kulitnya.
5. Sistem Penghadaman
Penjagaan kesihatan dalaman juga amat penting. Sistem penghadaman yang baik bagi kanak-kanak membolehkan tubuh mereka menyerap nutrien dengan lebih baik. Ia juga mengurangkan masalah penghadaman seperti sembelit dan meningkatkan perlindungan terhadap jangkitan. Prebiotik seperti frukto-oligosakarida berantai panjang (lcFOS) membantu mengekalkan persekitaran usus yang sesuai untuk bakteria baik (probiotik). Oleh itu, sistem penghadaman menjadi lebih sihat dan bertahan terhadap jangkitan. 
Untuk menyokong pertumbuhan dan potensi menyeluruh anak anda, Dumex™ Dugro® 5-Nutri  telah diperingkat dan dirumuskan dengan protein, kalsium, vitamin A dan IcFOS dan kini mengandungi 100% lebih DHA berbanding formulasi terdahulu untuk menyokong perkembangan otak.


Dengan nutrisi yang betul untuk menyokong tubuh yang sihat bersama persekitaran yang positif, Si Manja mempunyai asas yang kukuh untuk membesar secara menyeluruh, supaya dia dapat cipta serta meneroka dan mempunyai masa depan yang lebih cerah lagi.



Alhamdulillah, my lil Ariff memang jarang2 jatuh sakit…setakat selsema or runny nose tu pun jarang2..and he’s very active in class and at home..

TQ Dugro kerana menceriakan hari2 my lil sweetheart!




...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails