Friday 17 June 2011

Duta Huggies Ultra

me ternampak liputan akhbar psl Huggies Event yg me attend the other day

me copy paste dari KOSMO online:


Sharifah Sofea dahulukan anak


SHARIFAH SOFEA kini lebih gemar meluangkan masa di rumah bersama permata hati sulungnya, Ariana.


SETIAP pasangan yang telah mendirikan rumah tangga, sememangnya tiada apa lagi yang lebih bermakna selain memperolehi anak kerana ia adalah anugerah terbesar yang dikurniakan oleh Allah.
Begitu juga yang dirasakan oleh pelakon Sharifah Sofea Syed Hussein. Hanya setelah mendirikan rumah tangga selama hampir dua tahun, akhirnya dia dan suami dikurniakan cahaya mata sulung pada 4 April lalu.

Ditemui pada majlis pelancaran pengenalan produk terbaharu lampin pakai buang jenama Huggies Ultra baru-baru ini, Sofea meluahkan kehadiran Ariana sebagai ahli baru dalam keluarga seperti telah melengkapkan hidupnya.

“Wanita mana yang tidak teruja apabila mendapat cahaya mata, apatah lagi dikurniakan anak pertama. Sehingga kini, saya sendiri seperti tidak percaya sudah mempunyai seorang anak.

“Selain suami, hanya Ariana permata hati saya sekarang ini. Walaupun hanya dapat melihat senyumannya dalam tempoh yang singkat, itu adalah satu kepuasan buat diri saya dan seperti tidak mahu berenggang dengannya walaupun sesaat,” ujarnya yang baru sahaja tamat berpantang.

Mengenai pengalaman pertamanya melahirkan anak, Sofea memberitahu dia sangat bersyukur dapat melahirkan Ariana secara normal dan tidak menggunakan epidural, walaupun berada di dalam bilik bersalin selama lima jam.

Apa yang lebih menarik, jelasnya, sementara menunggu hendak bersalin, dia masih sempat mengemaskini status Twitternya. Malah, dia juga gembira kerana ramai ahli keluarga termasuk suami berada di sisi sehingga dia selamat melahirkan anaknya.


SOFEA tidak kisah untuk melupakan kerjaya lakonan buat masa ini.


“Dua tahun bukanlah satu tempoh yang sekejap, namun kesabaran saya dan suami akhirnya dibalas dengan kehadiran Ariana. Lagipun saya sendiri sudah lama bersedia untuk bergelar seorang ibu,” ujarnya.

Sementara itu, ketika ditanya aktiviti sepanjang tempoh mengandung, pelakon yang pernah membintangi beberapa buah filem seperti Orang Minyak dan Gong itu memberitahu masanya lebih banyak dihabiskan di rumah.

Ujar pelakon kelahiran Liverpool, England itu, kali terakhir dia tampil adalah menerusi teater Natrah ketika usia kandungannya mencecah lima bulan pada November tahun lalu dan selepas itu dia tidak lagi mendapat sebarang tawaran berlakon.

“Selepas melahirkan anak, memang ada keinginan untuk berlakon semula, tetapi bukan dalam tempoh terdekat ini. Kalau boleh saya mahu memberi tumpuan terlebih dahulu untuk membesarkan anak saya.

“Namun saya akan tetap mempertimbangkan sekiranya mendapat tawaran yang menarik daripada mana-mana pihak, asalkan mereka dapat memberi sedikit kelonggaran kepada saya seperti membawa Ariana ke lokasi,” ujarnya.
Rezeki anak

DARI kiri: Steve, Nazrudin, Amber dan Sharifah Sofea bersama bayi masing-masing.



Ketika ditanya adakah dia tidak kisah sekiranya Ariana mahu mengikut jejak langkahnya menjadi pelakon nanti, Sofea sendiri tidak menghalang sekiranya minat anaknya itu nanti terarah kepada bidang seni.

Jelas kakak kepada bekas penjaga gol bola sepak negara, Syed Adney itu lagi, meskipun usia anaknya itu baru sahaja mencecah dua bulan, sudah ada pihak yang menawarkan anaknya itu berlakon.

“Walaupun untuk satu babak sahaja, tetapi saya terpaksa menolak kerana merasakan masanya belum sesuai kerana usianya yang masih terlalu kecil lagi. Begitu juga dengan suami yang begitu keberatan untuk memberikan kebenaran,” jelasnya.

Bagaimanapun, Sofea turut meluahkan rasa gembira kerana baru-baru ini dia dan dan anaknya telah dilantik untuk menjadi duta kepada produk terbaru lampin pakai buang jenama Huggies bersama beberapa orang selebriti seperti Steve Yap, Amber Chia dan Nazrudin Habibur Rahman.

Malah, pelakon berkenaan menganggap ia adalah rezeki anaknya itu memandangkan sepanjang dia bergelar seorang pelakon selama ini, dia belum pernah dipilih untuk menjadi mana-mana duta produk.

“Saya sendiri terkejut ketika dihubungi mengenainya dan saya tidak berfikir panjang ketika membuat keputusan untuk menerima kerana tawaran yang diberikan agak menarik.

“Lagipun sebelum itu saya sudah cuba menggunakan produk tersebut untuk Ariana dan saya sangat berpuas hati,” ujarnya.

note : Sh Sofea masa me jumpa kat Huggies event tu..sexy gak--pakai singlet ajer ;) artis kan..

6 comments:

SYANI said...

Sh Sofea ni, dah beranak pun still menyeksi lagi.. Nasib la dia putih..

Farra Dhelina said...

dr dulu mmg seksi kan

mama_umar_maryam said...

mmg cekci mekci sofea nih

AyuArjuna BiGoshh said...

i baca tajuk posting igtkan your luttle ariff dita huggies hik hik

Sidratul Muntaha said...

baju tak cukup kain la..
aihh..
pakai la blouse molek2..
entry sebelum ni,nmpk sgt lemak2 dia yg kat pinggang berlapis2 tu...
aihh....

tiefazatie said...

bese la tue kan sis..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails