Monday, 9 December 2013

Bayangkan kita di tempat mereka

i tertarik dgn status FB yg kwn me tulis...

apa perkhabaran saudara kita di kuantan, kemaman...semoga suasana bertambah baik..kepada yang nak menderma pakaian sila pastikan ia pakaian yang elok, bersih dan suci supaya boleh diguna utk ibadat..amat kasihan kerana pusat pengumpulan sudah menjadi seperti pusat pungutan "pakaian terbuang...just to let go of torn/ dirty old clothes" from their closets... menderma lah dgn barang yg baik, walaupun SEHELAI...InsyaAllah, ganjaran itu ALLAH yg kurniakan...

indeed, I share the same sentiment...
kalau nak donate, dermalah brg2 yg elok...cash is the best..kalau tak mampu bagi cash..nak bagi pakaian, biarlah yg masih elok..bukannya yg lusuh or buruk or yg tunggu masa utk dibuang dlm tong sampah...
yg penting Allah tahu niat kita...

note : alhamdulillah..surau tempat perumahan yg me tinggal ni..juga buat donation drive..nampak berkotak2 dh sumbangan mcm2 brg2 keperluan asas..ari selasa (esok), wakil dari surau kami akan bergerak ke tempat2 yg affected by flood utk menyampaikan sumbangan derma (mknn, toiletries, lampin pakai buang etc)

3 comments:

msredcheesecake said...

Allah pun suruh kita sedakah barang yg paling kita suka dan sayang... bukan brg yg dah nak buang...

Uni Aqilah said...

ye. saya setuju dengan msredcheesecake tu. sedekahla benda yang kita paling suka dan sayang.

tapi, yang tu lah yang ramai org tak mampu nak buat kan?

anak Wan Salleh said...

itulah.. kalau nak sedekah, sedekah barang kite sayang.. insyaAllah pahala besar di situ.. kalau susah, baik bagi cash

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails