Friday 26 April 2013

Kayanya mereka!!!

LINK


KOTA BHARU – Di sebalik kehangatan kempen Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) di sini, orang ramai khususnya kaum wanita Kelantan, tidak melepaskan peluang membeli barang perhiasan berikutan harga emas turun sejak minggu lepas.

Harga emas jenis 916 yang menjadi pilihan penggemarnya, turun kepada RM380 bagi 2.7 gram, berbanding RM420 untuk 2.7 gram sebelumnya.

Tinjauan Bernama mendapati seawal 9 pagi, pengunjung mula membanjiri kedai-kedai emas di sekitar bandar Kota Baharu, malah ada yang sanggup beratur sebelum waktu perniagaan bermula.

Pekerja Kedai Emas Wan Hassan Wan Omar, Wan Ahmad Salihan Wan Mohd Zaki, 18, berkata orang ramai mula menyerbu kedai milik keluarganya itu selepas berita harga emas turun, disiarkan akhbar.
Susulan itu, Wan Ahmad Salihan berkata operasi kedai itu yang ditutup 5.30 petang setiap hari, kini dilanjutkan sehingga 7 malam.

“Suasana bertambah meriah pada hari minggu sebab orang datang tak putus-putus. Kalau waktu kerja orang hanya datang pada masa rehat,” katanya ketika ditemui di sini.

Antara yang menjadi pilihan pelanggan ialah rantai, gelang dan loket selain barangan kemas yang ditempah mengikut kehendak mereka.

Penggemar rantai dan gelang, Rozilawati Sallehuddin, 41, berkata beliau tidak kisah berbelanja besar untuk mendapatkan barangan kemas kerana ia tidak mudah susut nilai.

“Emas ni pelaburan. Beli banyak kemudian boleh jual bila harga dia naik semula, kadang-kadang tu sampai dua kali ganda daripada harga asal,” katanya.

Nik Mahani Nik Abdullah, 55, berkata emas Kelantan mempunyai keunikan tersendiri kerana mendakwa kualitinya lebih tinggi berbanding tempat lain.

Meminati emas sejak 30 tahun lepas, Nik Mahani berkata beliau biasanya akan membuat tinjauan harga serta mencari reka bentuk terbaharu barangan kemas sebelum membuat sebarang pembelian.

“Kalau tak jumpa yang berkenan, saya akan buat tempahan di kedai emas untuk disesuaikan dengan pergelangan tangan saya yang kecil. Walaupun mahal sedikit, tak apa, janji puas hati,” katanya.- Bernama

note : tiba2 rasa gedik nak kelik kelate nak beli emas hehehehhe
 

4 comments:

AyuArjuna BiGoshh said...

pehhhh seram mew tgk...tp wanita2 kelate mmg berahi emas...haha

AJ said...

orang kelantan memang kaya2...walaupun negeri miskin, rakyat kaya raya...Kagum...

p.s : bangga dapat kahwin dengan orang kelantan...serba sedikit, hasil kekayaan bertambah...hik3...

Unknown said...

Teringinnya nk p beli.... suba tngk entry sya. hehe


http://fadthnwan.blogspot.com/2013/04/tetiba-rasa-nk-p-kedai-emas-skrg-jugak.html

Ayu Zarina said...

tetiba rasa nak beli emas jugak!!! hihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails