Monday, 21 October 2013

Hidangan exotic | kecur air liur

~lelong lelong barang2 THE BODY SHOP~

MZ adalah penggemar cendawan..suka sgt mkn apa2 jua jenis cendawan...

antara yg MZ paling suka ialah KULAT SISIR--kulat refers to cendawan..

tumbuh secara semulajadi kat batang2 kayu yg dh mati..biasanya lps hujan lah baru boleh nampak kulat ni..
my mom memang tahu ni mknn kegemaran MZ...so dia siap simpan kulat ni yg kebetulan ada kat halaman umah my mom..MZ beria2 snap2 pic...guna S3 jer ni


tp sikit jer ni...tak cukup la sbb semua adik beradik MZ balik kg masa raya haji tu
so gigih MZ pegi cari nak beli kulat ni kat pasar tani melor...so dpt lah...harga memang dh agak mahal, satu cwn harga RM3, so MZ beli 2 cwn ie RM6..

my mom goreng kulat ni bersama telur...siyes kecur air liur MZ tgk pic ni...dihidang dlm pinggan antik kaler hijau ;)


tak pernah lg MZ jumpa kulat ni kat KL..MZ pun jrg pegi pasar, mana nak jumpa kan...
semlm MZ singgah kat pasar pagi greenwood tapi tak de pun kulat ni..

6 comments:

anak Wan Salleh said...

tak pernah jumpe kulat ni

AyuArjuna BiGoshh said...

nampak sedap :)

My Love said...

buat kari pun sedap ni..

zety said...

klu goreng rangup tepung mmg best!

transformed housewife said...

sedap tu kulat sisir. memey lamo tok makey jugok. payoh nok cari.

DeQWa said...

sedap tue kulat sisir nih,klu dulu musim tebang pokok getah tuk tanam semula syok r,banyak naik kulat....
buat masak lemak @ gulai ...sedapnyaaa...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails