Sunday, 27 October 2013

Sister sister

saya bertuah kerana mempunyai saudara perempuan sedarah sedaging...3 orang kesemuanya...
2 org kakak dan seorg adik perempuan..

kakak sulung..now dh umur  54 tahun...selalu sahaja tak sihat, masuk wad keluar wad...saya hanya dapat mendoakan dari kejauhan...jrg2 jumpa kak long kerana kak long keje dan menetap di KT (suaminya org trg)...kami jumpa beberapa kali jer dlm sethn ie time raya or time me balik kg dan kebetulan kak long balik jugak..

kakak me seorang lagi..kakak atas me ie anak no 3, me anak no 4...gap usia kami 12 thn..kakak me umur 49 thn now...tinggal kat rawang...juga sekalung doa me kirimkan agar kakak me terus tabah menghadapi hari2 mendatang..byk dugaan dan keperitan hidup yg kakak me lalui since december tahun lps...

adik perempuan me...keje kat USM penang...Tuhan ajer yg tahu betapa me sgt sayangkan adik me...we grow up together...beza 3 thn jer dgn umur me...
tapi berat mata memandang, berat lg bahu yg memikul...me hanya mampu mendoakan yg terbaik utknya...dia yg pilih psgan dan jln kehidupan...yg penuh berliku...perkahwinan ibarat perjudian..tapi jika kita dh dpt meramalkan dari awal akan kerugian, bhkan muflis dlm 'perjudian' itu..mengapa kita sanggup redahnya jua? hidup ni pelik kan...

hidup di dunia yg fana ini..tiada yg sempurna...we choose our life..kita yg mencorakkan kehidupan kita...mengikut qada' dan qadarnya..

syukur alhamdulillah kerana mengurniakan 'sisters' utk me..yg sgt2 me kasihi...


3 comments:

blog-tips-kurus said...

ujian masing-masing berbeza..
semoga kita semua kekal fit. :-)

anak Wan Salleh said...

insyaAllah suzi.. doa tu senjata orang Islam.. tiada yang mustahi... me pun sangat sayang adik2 me ...

Sukma Haron said...

kadang-kadang hidup umpama dalam perjudian untung baik @ buruknya terletak pada tangan kita sendiri.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails