Friday, 3 August 2012

Cinta agung seorang wanita

..

me selalu mengikuti perkembangan MAWAR NAFASTARI...dh setahun lebih pun beliau bergelar ibu tunggal kpd dua org puteri yg comel..

ada satu entry tu..benar2 menyentuh hati me....


Hati saya masih kuat untuk nafastari.. dan saya berdoa supaya Allah satukan kami kembali di akhirat nanti... inshaAllah...jangan ada yang bertanya atau menyebut tentang jodoh lain untuk saya, kerana itu amat melukakan hati saya...biarpun kata orang 'soal jodoh kita tak tahu..' tapi bila menyebut atau membincangkan di hadapan saya, saya amat terluka... 

Saya juga ingin bercinta seperti cinta Ummu Darda' pada suaminya...

"Ya Allah, sesungguhnya Wan Ahmad Fadzil ( Abu Nadaa&Marwa) meminangku di dunia, lalu aku menikahinya, Maka sekarang aku meminangnya kepadaMu untuk menjadi suamiku di syurga"...


note : rasanya wanita bila suami meninggal dunia, ramai yg boleh setia hidup bersendiri hingga hujung nyawa, tapi tak ramai lelaki (kalau ada pun jrg2) yg sanggup setia tak kawin lain kalau isteri meninggal kan..


 

5 comments:

Liyana Faizal said...

salam MZ.. saya sokong sgt pendapat MZ tu. lelaki bila isteri meninggal rasanya jarang sgt yg terus berdoa agar hatinya tetap utuh untuk isterinya yg telah meninggal kan. saya pun follower mawar nafastari.. sgt2 sedih bila baca entri beliau. dia mmg tabah tp 1 yg saya dpt dr mawar nafastari ni adalah kekuatan beliausg yg begitu mengajar saya.

Chekgu Azrine said...

oh mz..saya pun suka bc blog mawar..mmg btul apa Mz ckp..insyaAllah..perempuan blh je setia than lelaki..lumrah seorang perempuan..

Fai CeritaCinta said...

betul tu MZ.. majoriti wanita memang boleh setia,tapi lelaki belum tentu

Ezna said...

contohnya macam opah i dan mertua i. Sampai usia senja pun masih sendiri!

Em's Family said...

entry mawar yang terakhir tu betul2 tinggalkan kesan dekat i..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails