Wednesday 25 July 2012

Menitisi juga air mata ini | jom derma sekadar kemampuan masing2

..
 mula2 ternampak status my FB fren

 Mohon bantuan kewangan utk Alia Haryani,ibu tunggal yg tiada pendapatan,dgn anak kecil terpksa bertarung dgn sakit sekian lama..Boleh deposit ke Maybank beliau - Haryani bt Mat Hussin -Maybank - 1640-3426-6923...Sebar2kan...
then me terus pegi blog ni : http://aliaharyanie.blogspot.com/

ni me copy paste antara entry2 yg ada..
 Mama dah jadi macam bayi semula,doktor suruh pakai pampers...Susah untuk awak ke tandas..Kaki makin tak boleh berpijak.Bengkok dan bila berpijak,tersungkur..Doktor tiada jawapan..Penyakit mama dah mudarat anak anak..Di hospital sunyi sepi tanpa sebarang pelawat yang menziarahi melainkan kakak kakak ipar yang datang datang melawat bekas mak mertua.Katil yang tidak jauh,mereka datang juga menjenguk..Menitis juga air mata...


Kelu lidah untuk meluah,untuk berkata kata bila kaki semakin tak boleh berpijak.Berkali kali memberitahu doktor yang hampir pitam bila cuba berpijak lama sikit.Tapi doktor juga kelu..


Bayangkan apa yang mampu di lakukan di hospital sendirian dengan anak kecil..Bagaimana nak ke tandas?Mandi?Solat,sedang uzur.Tiap tiap pagi dan petang gagahkan diri turun ke bawah,ke kantin mencari makanan untuk aiman.Bertolaklah dengan wheel chair.Kata Aiman..Mama janganla guna tangan mama,biar aiman tolak mama,nanti mama sakit lagi..Menitis nitis lagi air mata ni.Wahai sayang mama,kuatkah kudrat aiman yang masih kecil.Tapi betapa gigih dan semangatnya untuk membantu..


Anak yang tidak banyak ragam..Hati mama sebak,mama tak boleh elak perasaan sendiri.Dengan ujian ini mama hampir tersungkur dalam diam..


Bila aiman lihat mama menangis,aiman boleh menasihati mama,jangan nangis lagi mama,nanti mama sakit.Aiman sayang mama.Aiman ada mama je.Lagila sebak..Aiman makin memahami keadaan.Bagi mama,aiman anak yang cerdik..Semalam aiman lihat mama menangis sehingga sesak nafas oleh kerana sesuatu yang amat menguji hati dan perasaan.Aiman pegang tangan mama dengan air mata yang juga bergenang nak menangis..


menitis air mata me..ada byk pic and ada nama hp gak kat her blog..

jom kita derma, tak mampu derma byk2, derma RM1 pun ok --kalau 2k org derma, dh RM2k kan...

 

6 comments:

notti netti said...

DONE! walaupun tak byk harap2 membantu.

mama_umar_maryam said...

aduhh..baru bc sikit pon sedih sgt...semoga beliau cpt baik...

Myvitrd said...

kesiannya.. boleh bayangkan mcm mana deritanya.. mana suami dia ye?

AyuArjuna BiGoshh said...

me igt nak pergi ziarah dier la..bila blk kg nanti..klu dapatlah :(

Samdaddycool said...

Semoga beliau diberi kekuatan,...

rakyat Malaysia yang perihatin, jom tolong berapa yang termampu..

walaupun sikit serendah RM1, yang penting ikhlas dan dapat meringankan kesulitan beliau.

Eliss said...

suami lari tinggalkan dia. Ya Allah, besr dugaan buat dia dikala kesakitan menjengah ni.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails