Wednesday, 11 January 2012

Sejuk hati seorang ibu

semlm, masa me pegi fetch my zharfan...dia pot pet pot pet citer mcm2..

Zharfan : mama, ustazah rosnah (cikgu kelas) zharfan, dia lantik zharfan jadi ketua...
Me : ketua apa? ketua darjah ker?
Zharfan : ha ah, ketua darjah...
Me : kenapa dia pilih pan (nama manja zharfan)?
Zharfan : sebenarnya, mula2, orang lain yg jadi ketua, tapi ustazah tukar, sebab ustazah kata zharfan pandai..
Me : mode senyum2 meleret--terus sms mr hubby and my adik2, then i call my mom a.k.a. nenek zharfan  :)

wpun bukan a big deal, tapi me sgt bersyukur bila seawal minggu kedua zharfan can perform well in his class and to be noticed by his teachers, out of 37 students in his class kan :)...Alhamdulillah :)

Zharfan : tapi kan mama, sbb baru darjah satu, so tak pyh pakai baju kaler biru (uniform adalah kaler purple), ustazah kata kalau darjah dua, kena beli baju kaler lain lah...
Mama : jadi ketua apa zharfan buat
Zhafan : cakap "qiyam" masa cikgu masuk kelas..
Mama : mode senyum2 lagi.. teringat zmn2 persekolah berpuluh tahun dahulu..

note : semua ibu nakkan yg terbaik utk anak2nya...


12 comments:

Munnafendy said...

kecik2 dh buat ibu bangga =)

Izan Ishak said...

alaahaiii... mmg so sweet moment2 tu MZ. nampaknya zharfan dah ada ciri jadi pemimpin tu...

Huda said...

True..semua orang nak yang terbaik..harap zharfan terus membesar menjadi anak yang bijak..

Fazlinil Irma said...

alhamdulillah. dah nampak bakat kepimpinan sejak awal. moga jd contoh utk adik2 dan kawan2.

zietyrahman said...

tumpang gembira mendengarnya..

Jue said...

Allhamdulillah..bangganyer!!!:-D

Ardini Humaira said...

wahhh... congrat untuk anak akak :D

Ummi Dania Yasmine said...

wow...dah nampak ciri2 leadership dalam diri zharfan. Tahniah Zharfan!!!!

Chekgu Azrine said...

tahniah to PAn ye.. hehehe..good boy!!

kakyong said...

tahniah buat zharfan.. senyum lebor ibunya..

anisalya said...

memang bangga kalau anak2 kena puji. semoga terus cemerlang di dunia dan akhirat.

Oyis said...

Alhamdulillah... tahniah zharfan dan parents nya!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails