Tuesday, 27 March 2012

Baby yang dinanti2 selama 10 tahun pergi jua..

pagi ni me melayan emosi--(me tgh bz marking test paper my students, sambil2 layan FB sbb muak dgn test paper 2 longgok atas meja heheh)

my ex-school mate..dia dh 10 thn kawin tapi tak de zuriat..so bln 11 thn lps, dia hamil..
then baru jer beberapa hari lps her baby born premature and meninggal..

21.11.11-24.3.12 (19 minggu 6 ari) Wan Shamil Fahim Bin Wan Nor Fahmi selamat dikebumikan di senawang ...sempurna kejadiannya, seiras ayahnya, mancung hidungnya, merah kulitnya, tinggi orgnya, 300 gram beratnya, suci jernih wajah si dia bidadara syurga Allah. Kami redha dgn ketentuanNya...kami ada dia, 'di sana' menanti kami...kuatkan hati kami ya Allah, kami tahu ini terbaik utk kami...rezeki kami ada 'di sana'....moga kami dikurniakan rezeki zuriat penghibur hati jua nanti....sabarlah wahai hati.Kadang hati merindu terkenang2 si baby comel kami...

10 thn aku menunggu kehadiran dia....dia lahir dan dia pergi sekelip mata,lahir tanpa tangisan, hanya titisan air mata kegembiraan krn dpt melihat dia walau seketika cuma. tangisan kerinduan sering menemani diri ini

aku tk kuat....pantang a.mie tk der, aku menangis....tk ingin jauh dr a.mie...rasa sunyi sgt2...mlm td a.mie gosok perut aku spt mana masa baby ada...aku sedih...ya allah kurniakan pengganti shamil fahim buat kami.....penghibur hati kami....penyeri hidup kami di dunia....shamil fahim kami merinduimu...

kalau sblm ini, pagi hari ada shj burung2 gembala kerbau bersiul di bwh awning rumah kami, sejak shamil tk ada, tiada lg siulan burung2 itu....mrk pun tahu, kwn yg ditunggu tkkan ada lagi.....ramadhan kami, syawal kami tiada gmbr bertiga utk thn ini ....ya allah, kuatkan hatiku...tabahkanlah aku spt mana 10 thn yg lalu.

syawal ini tiada senyuman comel dr shamil...kami akan menziarahimu shamil...saban hari kami ke sana....1 nisan tanda kamu dilahirkan tidak cukup bulan.....

kanan ada baby...air mata tk mampu dibendung lagi, ya allah aku rindu dia, anakku....jadikanlah diri ini kuat...sabarlah wahai hati...Allah tahu yg terbaik utk hambaNya....

sedey...:( mengalir air mata me...me cuma mampu ckp kpd nya agar bersabar, tabah dan mendoakan dia agar cepat2 dikurniakan zuriat lain sbg pengganti..

note : berat mata memandang, berat lagi bahu memikul..melihat org lain yg tak de baby, membuatkan me agar jgn alpa utk sentiasa bersyukur atas nikmatNya,..


18 comments:

ibu amin mursyidi said...

mengalir ayaq mata baca nukilan kawan kak suzy nih... semoga dia tabah dan cepat2 mengandung lagi.. amin

Amie said...

sangat tersentuh..... tabahlah, ada rezeki lain allah akan beri...

Chekgu Azrine said...

tiada rezeki kawan MZ utk terus menimang cahaya mata.. hope after this Allah kurniakan kawan MZ zuriat yg comel..amin

me suya said...

very hurting.. insyaAllah semoga beliau ada rezeki lagi

Peri PiA said...

me nangis! ;'(,me fhm coz dh 4thn kawin.blm ade rezeki dpt zuriat lagi lagi.

semoga Allah berikan ketabahan pada mereka dan saya

insyAllah ade rezeki dpt zuriat kemudian hari,Amin

Nana said...

allhuakbar...sebak rasa
al-fatihah

sue zainun said...

sedihnya baca..:(

syanasaid said...

sedihnye
:(
insya Allah ade hikmah disebalik sume ni

IrinaSairah said...

Saya pernah mengalami peristiwa macam kawan kak suzy tu...tahun 2008...puteri kami Qaireen Marissa, lahir premature on 23 weeks 5 days..sempat hidup hanya 2 jam...faham sangat macam mana perasaan kawan akak tu...semoga Allah segera memberi pengganti....

Hanim said...

Sedihnya.... :(

aimaniman said...

sedihnya, betapa malangnya kawan ni, akak pun lama br nak dapat , 6 tahun kot, bila dapat selang setahun pulak.. alhamdulillah,... semoga ada rezeki buatnya..

Adyshariz said...

moga kawan mz tabah dgn dugaan allah, moga dia diberikan kegembiraan didunia dan akhirat..insyaAllah

Huda said...

sedihnya, moga ada rezeki nanti untuknya. Allah tau apa yang terbaik untuk hambanya..

tiefazatie said...

pasti ada hikmah disebaliknya..

di syurga ada yg menanti dah kan..

noorulaz said...

saya pun pernah! anak sulung meninggal dlm perut 23 weeks.. lepas 2 thn pregnant tp gugur 11 weeks. lepas 4 thn dpt sorang. sangat2 faham
perasaan dia. semoga dia tabah dah tak henti usaha dan tawakal.

YanaHime said...

menitik air mata baca ni...sbb faham macam mana rasanya menanti tu...takziah buat kawan MZ

Zulaikha Mohamad said...

Mengalir air mata baca entry ni.. Ya Allah tabah kan lah hati kedua ibu bapa Shamil.. Allahuakbar Allah hanya menguji hamba2 NYA yg mampu menanggung ujian dr NYA..

Matjoe said...

manly tears....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails