Thursday, 27 October 2011

Kenapa mesti membenci kalau tidak mengenali | Presiden Muammar Muhammad Al-Qaddafi

sekejam mana he was, but he's a muslim...and tak patut mayatnya diaibkan...that's my personal view

just nak share apa yg my fren forward kat my inbox...me copy paste ni..

BILA Gaddafi jatuh dan dibunuh secara tidak wajar, maka saya segera menyatakan itu tidak sepatutnya dilakukan dan kelihatannya manusia semakin tidak bertamadun.



Saya cukup sedih dan tidak bisa menerima kematiannya sedemikian, apa lagi sebelum ini Gaddafi dihina begitu rupa, padahal pada suatu ketika dia antara pemimpin arab yang cukup lantang menentang Barat terutamanya Amerika dan yahudi dan kelantangan itulah yang Barat berusaha menjahanamkan kepimpinan Gaddafi.


Sejak saya kecil saya sudah mengenal Gaddafi dan mengikut perkembangan kepimpinannya dan saya memang kagum akan keberaniannya yang sama seperti Saddam Husin di Iraq dan tidak hairan Amerika yang ditunjangi Yahudi mahu membunuh pemimpin yang demikian serasa menjadi halangan besar buat melaksanakan Visi jahat mereka.


Barang kali ada lebih baik juga kita menilai semula apa saja yang Gaddafi lakukan buat negara dan rakyatnya sendiri dan mudah2an ini dapat memberikan gambaran yang jelas siapa Gaddafi sebenarnya.


Memangnya keburukan demi keburukan ditonjolkan bagi menutup setiap kebaikan yang dilakukannya untuk rakyat Libya. Begitulah kejahatan yang dilakukan oleh proksi Dajjal ini. Perkara yang paling digeruni ialah hasratnya memaksa Barat membeli minyak dan berurusan perdagangan dengan matawang baru yang bakal diperkenalkannya iaitu Dinar Emas.


Usahanya hampir berjaya dan diterima oleh sebahagian besar negara Afrika dan sebahagian dari negara Arab. Dinar emas akan menjadi nilai tukaran baru perdagangan menggantikan USD dan Euro.


Dari saat inilah Barat terdesak untuk mempercepatkan usaha membunuh Gaddafi, namun usaha tersebut gagal. Proksinya yang sekian lama tidak sealiran dengan Gaddafi diangkat sebagai pejuang dan dibantu secara rahsia. Perancangan diatur untuk melakukan sabotaj dan menabur peropaganda. Berita sebenar ditutup dari pengetahuan dunia.


Terima kasih diucapkan kepada saudara Zulkifli kerana membongkar rahsia yang terpendam ini untuk dihayati oleh pembaca yang tidak mengetahui atau telah dipesona oleh dusta tajaan Dajjal. Saya petik tulisan Zulkifli Nordin dari blognya.


Presiden Muammar Muhammad Al-Qaddafi, adalah satu nama yang sangat digeruni dan ditakuti Barat, termasuk Yahudi Zionis la'natullah. Keberanian Al-Qaddafi, terutama apabila berdepan dengan Barat sudah dikenali dunia. Kelantangan beliau sehingga mencampakkan Piagam Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu semasa berucap di hadapan pemimpin dunia di Perhimpunan Agong Bangsa-Bangsa Bersatu mencatat sejarah tersendiri, membuktikan kelantangan dan sikap tidak tolak ansur dan tiada kompromi beliau kepada Barat!


Malang sekali apabila ada rakyat Libya yang terpengaruh dengan dakyah Barat, mempertuhankan demokrasi dan hak kebebasan manusia tanpa batas acuan barat, memilih untuk menggulingkan pemerintah yang banyak berjasa kepada mereka!


Cuba lihat apa yang tidak kenanya dengan Kerajaan Libya dibawah pimpinan Mua'mar Al Qaddafi:


1. Setiap individu rakyat Libya menerima imbuhan daripada hasil minyak petrol Libya yang dimasukkan terus ke akaun Bank masing-masing. Tak payah nak tuntut royalti dah! Ini juga amalan Kerajaan Emirat Arab Bersatu yang memperuntukkan didalam Perlembagaan bahawa 40% daripada hasil minyak UAE adalah untuk rakyatnya!


2. Cukai pendapatan paling maksimum pun hanya 12%;


3. Bank di Libya tidak mengenakan sebarang faedah/ riba';


4. Qaddafi bersumpah bapa dan keluarganya tidak akan memiliki rumah selagi tiap rakyat Libya tidak mempunyai rumah. Bapa Qaddafi sudahpun meninggal dunia tanpa punya rumah, dan Qaddafi serta anak isterinya masih duduk didalam khemah;


5.Di Libya tidak ada rumah yang dipajak;


6. Mana-mana rakyat yang mahu bertani atau berladang akan diberikan tanah, haiwan ternakan dan benih percuma;


7. Tidak ada bil elektrik di Libya;


8. Pendidikan adalah percumn;


9. Kemudahan perubatan adalah percuma;


10. Tiap pasangan pengantin baru mendapat peruntukkan one-off payment berjumlah 6,000-00 dinar daripada Kerajaan;


11. Harga gas terlalu murah pada nilai 12 cents per liter;


12. Pembelian kenderaan diberi pembiayaan kewangan tanpa faedah;


13. satu sistem pengairan dan saliran yang hebat dibina untuk mengujudkan kawasan pertanian yang membebaskan Libya daripada pergantungan kepada sumber makanan luar;


14. Rakyat dan negara Libya menikmati mutu kehidupan yang tinggi berbanding dengan negara Afrika yang lain.


15 Kebanyakan sekim kesihatan umum, pendidikan dan minyak dibawah subsidi kerajaan.


16. Libya mempunyai kadar kematian bayi yang paling rendah dan kadar hayat yang tinggi;


17. Kadar celik ilmu adalah 90% (sedangkan semasa rampasan kuasa oleh Qaddafi terhadap Raja Idris kadar celik-ilmu hanyalah 10%);


18. Kurang daripada 5% penduduk yang kelaparan/ tanpa rumah; satu jumlah yang jauh daripada Amerika Syarikat;


19. Apabila berlaku kenaikan harga makanan, Qaddafi menghapuskan semua cukai atas makanan;


Sebenarnya Qaddafi berjaya membawa rakyat dan negara Libya kepada tahap yang hebat tanpa bergantung dan menjadi hamba kepada tamaddun dan cengkaman Barat dan Yahudi zionis la'natullah. Sebenarnya apa yang dibawa oleh Qaddafi adalah ciri-ciri sebuah negara kebajikan yang berteraskan kepada Islam tanpa tunduk na'am kepada kafir harbi dan musuh-musuh Islam. Qaddafi boleh membuatkan Barat ketar lutut kepada kekuatan ekonomi negaranya!


Malahan Qaddafi mula menuntut Barat supaya membayar pembelian minyak dengan emas. Sudah tentu Amerika Syarikat, Barat dan Yahudi Zionis la'natullah tidak bersetuju kerana mereka tidak mempunyai simpanan emas yang mencukup untuk membayarnya. Malah matawang mereka kini hanyalah cetakan atas kertas sahaja.


Maka Amerika, Barat dan Yahudi la'natullah tidak ada pilihan melainkan menyingkir Qaddafi. Dan mereka berjaya memperkudakan segelintir rakyat Libya dan memperlengkapkan mereka dengan senjata dan dengan bantuan pesawat gempur Nato, memerangi Kerajaan mereka sendiri!


Begitulah peranan yang dimainkan oleh kaum kafir harbi la'natullah, sentiasa tidak redho dengan umat Islam, dan sentiasa mencari-cari jalan untuk menghancurkan umat Islam. Dan mereka akan sentiasa mencari jalan memperkudakan segelintir umat Islam untuk melakukan khianat terhadap agama dan bangsanya sendiri.




Amat malang apabila ada umat Islam yang rela diperkudakan, malahan sanggup mati demi untuk kafir harbi! Na'zubillah min zalik....


note : WA


15 comments:

AyuArjuna BiGoshh said...

my hubby pun luahkan benda yang sama seperti ini :(

amiey lee said...

mz- rasa sebak plak baca ni..

~~zAnAfAhMi~~ said...

saya pun terkilan dgn cara layanan terhadap Qadaffi, sekalipun dia tu dibenci....bila dah mati, sedih tengok diperlakukan sebegitu.

azelyusoff said...

jika kita terlalu bergantung dengan apa yang media massa (TV, newspaper) malaysia ni war-warkan, kita akan salah menilai peribadi muammar Gaddafi ni. Pentingnya kita mencari sumber informasi yang lain.

Betapa jenazahnya diaibkan. begitu juga dengan pemimpin-pemimpin islam lain seperti saddam hussain. Dengan alasan mudah, mereka diktator.

irwani said...

mohon share ye kak~

transformed housewife said...

saya pun ada terbaca psl tu. mmg tak sanggup tengok diaorg buat Gaddafi mcm tu.

ULtradya said...

walaupun saya tak pernah betul2 mengenali Gaddafi pada zaman pemerintahan arwah..arwah x sepatutnya diaibkan sedemikian...dia tetap islam...

ghost writer said...

wait n see

seluruh Libya akan meronta selepas nih.minta dilepaskan dari barat.

amaniammar said...

salam sis..

mybe di dunia beliau diaibkan ... kita tidak tahu di sana kelak dia dipermudahkan ..

Al-Fatihah buat almarhum..
mudahan ditempatkan disisi insan yg soleh...

deq su said...

kejahatan Presiden Muammar Muhammad Al-Qaddafi hanyalah satu penipuan yg di rancang untuk meruntuhkan dan menyekat kebangkitan islam.

Imaan09 said...

sokong!kalau pun ada y dia buat xkena, terima je la setiap org melakukan kesalahan..lg pun xde ke menda baik y dia buat utk dikenang2..?? yang sedih n malunya, y buat mayat dia mcm tu pun adalah org islam!..adoii..

stormz said...

baru sy tau cite sbnrnye ni.slame ni igt dia ni yg jht

[-suziey-] said...

yessss agreee!! sgt sgt agree..sedih melihat dia diaibkan..betapa jahatnya yahudi laknatullah..usaha dorang nk singkirkan pemimpin2 islam yg lantang demi negara dan agamanya xkan pernah padam..dlm tv depan dunia berpura2..berlakon konon amik berat pasal negara islam..konon nk tlg..tp blakang tabir betapa islam ni musuh dorang..haih...

tiefazatie said...

ifa pun sedih..byk kali dh baca nie kat fb nie..

tiefazatie said...

owh yaa..apa yg ifa phm die diktator utk majukan rakyat libya...kalu x diktator..susah gak kan nak majukan rakyat die..negara die..cuba pk kan2..logik pe..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails