Thursday, 25 August 2011

Minum air kosong sambil perut kosong

ternampak email ni dlm my inbox---no harm trying kan...

gambar hiasan...teringat plak air sirap kat Secret Recipe :) semlm me bukak puasa kat SR again :p sbb dekat dgn umah kan :)


jom baca...ni me copy paste from my inbox

Artikel ini adalah berasal daripada NST dan telah dialih bahasa bagi memudahkan kita untuk membaca, memahami dan akhirnya mengamalkannya, insyaAllah. Sekarang ini amat popular di Jepun untuk minum air kosong setelah bangun dari tidur setiap pagi. Kajian saintifik juga telah berjaya membuktikannya. Dibawah adalah kaedah untuk diamalkan pagi pembaca sekalian. Untuk penyakit lama dan serius juga penyakit – penyakit moden, rawatan air ini didapati berjaya oleh Pertubuhan Perubatan Jepun sebagai 100% penyembuh kepada penyakit – penyakit berikut:
1.        Sakit kepala.
2.        Gatal – gatal badan.
3.        Sistem jantung.
4.        Arthritis.
5.        Degupan jantung laju.
6.        Epilepsy (unprovoked seizures).
7.        Lemak berlebihan.
8.        Bronchitis asthma.
9.        TB.
10.        Meningitis.
11.        Masalah buah pinggang dan kencing.
12.        Muntah – muntah.
13.        Gastrik.
14.        Sakit perut.
15.        Hemorrhoids (piles).
16.        Diabetes.
17.        Constipation (sembelit).
18.        Semua penyakit mata.
19.        Womb.
20.        Cancer.
21.        Menstrual disorders.
22.        Masalah telinga, hidung dan tekak.  



Kaedah rawatan.

1.        Apabila anda bangun daripada tidur dan sebelum berus gigi, minum 4 x 160ml gelas air kosong.
2.        Setelah berus gigi, jangan minum atau makan selama 45 minit.
3.        Setelah 45 minit, anda boleh minum dan makan seperti biasa.
4.        Selepas 15 minit anda sarapan, makan tengahari atau makan malam, jangan minum atau makan apa – apa selama 2 jam.
5.        Bagi sesiapa yang tidak mampu untuk minum 4 gelas air selepas bangun tidur, anda boleh mulakan sikit demi sedikit sehingga anda dapat minum 4 gelas air. Rawatan tersebut insyaAllah dapat menyembuh pelbagai penyakit dan anda dapat nikmati hidup yang sihat. Berikut merupakan senarai penyakit dan bilangan hari untuk rawatan minuman air ini diperlukan untuk sembuh:

1.        Tekanan darah tinggi = 30 hari
2.        Gastrik = 10 hari
3.        Diabetes = 30 hari
4.        Constipation = 10 hari
5.        Cancer = 180 hari
6.        TB = 90 hari  



Pesakit arthritis perlu mengikuti rawatan tersebut selama 3 hari sahaja. Dalam minggu pertama perlu diikuti dengan rawatan setiap hari. Rawatan air ini tidak memberi kesan sampingan tetapi pada permulaan rawatan ini, anda akan selalu membuang air beberapa kali. Walaubagaimanapun, kita haruslah berdoa dan bertawakkal kepada Allah dalam mencari kesihatan yang sempurna, rawatan ini hanyalah salah satu cara untuk kita berusaha dalam kaedah yang betul, insyaAllah.


4 comments:

tiefazatie said...

owh..ifa mmg habit bgn2 tdo terus minum air putih..tp xde la smp 4gelas kot..hee

*∽ IZAN ∽* said...

petua mudah yg sungguh bermanfaat!

Iela Fazielah said...

dulu ila susah nak buang air... lepas amal minum air kosong pepagi..alhamdulillah.. skrg dah buang air secara tetap.. tp bkn kajian je.. ini mmg sunah rasullullah..

aimi shaniza said...

Info yg sgt bagus !!! Thanks 4 sharing :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails